Als God mijn naam fluistert

Gods stem verstaan in je leven

Auteur/artiest:

Ros, Carianne

De drukte in ons leven maakt het soms moeilijk om Gods stem te herkennen en te verstaan wat ... Lees meer

ISBN:9789033801242
Levertijd: 4 - 7 werkdagen
Uitgever: Ark Media
Datum uitgave: maart 2017
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 17.99

De drukte in ons leven maakt het soms moeilijk om Gods stem te herkennen en te verstaan wat Hij tegen ons zegt. Hoe kunnen wij leren om luisterend te bidden?


Dit boek is opgedeeld in drie delen:

  • De uitnodiging om te komen. Het boek onderzoekt hoe God zichzelf openbaart in de Bijbel. We ontdekken dat Hij betrouwbaar is, en leren Hem te vertrouwen en alles van Hem te verwachten.
  • De uitnodiging om het uit te roepen. Gods Woord laat zien dat Hij altijd dichtbij de gebrokenen van hart is. Hij nodigt ons uit: 'Roep mij aan, en ik zal je antwoorden, ik zal je grote, wonderlijke dingen bekendmaken, dingen die je volkomen onbekend zijn.' (Jeremia 33:3)
  • De uitnodiging om in Hem te blijven. We geven de heilige Geest de ruimte om elk aspect van ons leven aan te raken. We bidden geduldig en vasthoudend; we zien vol verlangen uit naar Gods antwoord.

Zo is onze relatie met God onwankelbaar, of Hij ons nu antwoordt: 'Ja, en wel onmiddellijk,' of 'Wacht, nu nog niet,' of 'Mijn genade is u genoeg.' Hij bevestigt ons: 'Je bent geliefd, gekoesterd en vrijgekocht.' Zo leven we in een krachtige relatie met Hem.


Carianne Ros is christentherapeut en personal coach in haar eigen praktijk TotalBalance. Ze is schrijver en spreker. Ze is vooral gepassioneerd voor de doelgroep vrouwen.


Carolyn Ros-Frivold is in Amerika geboren en in Japan getogen. Ze heeft haar Nederlandse man op een Bijbelschool in Engeland ontmoet en is van Noorse afkomst. Samen met haar man werkt ze al 31 jaar bij Jeugd met een Opdracht in Amsterdam op het gebied van lesgeven, mentorschap en coaching. Ze hebben vier volwassen kinderen en acht kleinkinderen. Eerder schreef ze Vervlogen Dromen, Vervulde Beloften (Gideon)en Mirror, Mirror: A Refl ected Life (Mc Dougal Publishing).

ISBN / EAN : 9789033801242
Auteur : Ros, Carianne
Uitgever : Ark Media
Afmetingen : 140 x 210 x 18 mm
NUR-code : 707 - Geloofsopbouw
Pagina's : 192
Producttype : Paperback / softback
Bindwijze : Ingenaaid
Aantal beoordelingen: 1 Gemiddelde beoordeling: 3

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Recensie Kameel.nl (Sanne van Raalte)

3
25 september 2017

Naar God leren luisteren
In 7 weken, verdeeld in 4 delen, leren hoe je Gods stem kunt verstaan. Daarvoor is bekende christentherapeut Carianne Ros in de pen geklommen, dit keer samen met haar aangetrouwde nicht Carolyn Ros. Een ‘werkboek’ met veel ongeschreven pagina’s die je zelf gaat vullen, met veel aandacht voor je gevoel én persoonlijke ervaringen van Carianne en Carolyn.

“Als God mijn naam fluistert is vooral een doe-boek, want Gods stem verstaan begin met oefenen”, vertellen de Rossen in het voorwoord. Elke week krijg je dan ook een inleiding, die varieert van pittige kost over Gods naam tot hele brede informatie over discipelschap. Maar zoals we van Carianne gewend zijn, altijd met een persoonlijke noot of voorbeelden uit de levens van Carianne en Carolyn. Vervolgens kun je aan de slag met een Bijbelleesgedeelte en vragen om in groepsverband te bespreken, of je vult elke dag zelf in tijdens je stille tijd wat Gods wijsheid voor vandaag is, je gebed, wat je hoort als je luistert naar Gods stem en de punten om te leven uit dankbaarheid.

Geen boek om bij achterover te leunen, want je mag zelf aan de slag om dicht(er) bij God te leven en te leren luisteren naar Zijn stem. Het nadeel vind ik dat de inleiding lang is, soms wel erg breed of juist heel theologisch en lang niet altijd aansluit op de groepsopdracht. Voor elke dag van de week is er geen Bijbelgedeelte of uitleg. Het is mij dus niet helemaal duidelijk wat er nu van mij verwacht wordt. Het had mij geholpen om bijvoorbeeld de inleiding op elke week op te knippen, met een stukje voor elke dag samen met een aangegeven Bijbelgedeelte. De nadruk van Als God mijn naam fluistert ligt op de ‘zachte kant’, met veel ruimte voor gevoel, emoties, liefde en eigenwaarde. Mooi hoe Carianne en Carolyn zich daarin zelf ook kwetsbaar opstellen.

Ben je wat minder van de structuur dan ik en kies je graag zelf wat je leest en overdenkt? Dan past Als God mijn naam fluistert goed bij jou, en kun je je iedere week weer opwarmen aan de vurige liefde van Carianne en Carolyn voor God, samen met hun hart voor vrouwen en het verlangen hen in contact te brengen met Hem.

Waarom wel lezen: unieke opzet, rake uitspraken, mix tussen lezen en zelf aan de slag gaan.
Waarom niet lezen: vanwege de nadruk op gevoel minder geschikt voor mannen, onduidelijk wat nu precies de opdracht voor elke dag en week is.
Aantal sterren: 3 sterren.

Sanne van Raalte, september 2017
Lees meer recensies van Sanne van Raalte

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)